Alla inlägg under september 2006

Av Johanna - 30 september 2006 23:40

Vi kom iväg till Baseball matechen till slut. Och även om det är midre action i baseball än i football så var det väldigt häftigt. Vi köpte biljetter för $1 så jag trodde att de skulle vara jättedåliga, men jag är nöjd. Vi satt jättehögt upp, så det var ju inte så att man kände att man var med i spelet men man fick en väldigt bra överblick och såg allt som hände och vi fick se ett pat homeruns och en riktigt snygg lyra, men annars var det väl ingen kanonmatch och Arizona Diamondbacks förlorade. Efter matchen åkte vi(jag, Erin o Ruth) och plockade uppErins pojkvän Mike och åkte vidare till IKEA. :)Köpte en tjock bäddmadrass och kudde och nya lakan. Ska sova så gott inatt. Mike och Erin hamnade i något konstigt tjafs eller nåt så hela stämningen blev konstig. Det var rätt jobbigt eller obekvämt. Jag kände mig verkligen som tredje hjulet trots att Ruth var med. Jag tror vi båda kände så. Släpte av Mike igen på vägen hem så åkte vi till mig och Nolene kom över och vi tittade på en av filmerna som jag köpte igår(Fantastic Four, In Her Shoes och The Constant Gardener). Vi såg In Her Shoes som handlar om systrar och det fick mig att sakna min egen syster väldigt mycket. Och hon är mycket bättre än de hemska systrarna i filmen. Nu ska jag gå och sova i min nya säng. God morgon på er!

Av Johanna - 30 september 2006 11:38

Skulle gå på baseball igår hade vi planerat hela veckan. Igår vid lunch får jag reda på att Emmanuel är sjuk och hemmaliggande, Erin har jättemycket att göra och Nolene kan forfarande inte bestämma sig. Så Erin och jag bestämmde att vi skulle gå idag istället. Ok, så vi skulle träffas kl 11, matechen börjar kl 13. 10.40 är jag tvungen att avsluta mitt samtal med Martin för att hinna äta frukost och ta en dusch innan vi ska sticka. Klockan elva ringer jag Erin, då vaknar hon, men hon tror att vi hinner även om vi åker kl 12. Ringer till Emmanuel för att få reda på var tyson har sitt parkingpass och han mår bättre och vill haka om det finns plats. Ringer till Erin och frågar om det finns plats och det gör det. Ringer tillbaka till Emmanuel och säger att det är lugnt, då har han ändrat sig igen och vill stanna hemma.Jösses! Jag visste att baseball är knepigt, men jag hade ingen aning om att knepigheterna börjar redan innan man kommit iväg till matchen.

Av Johanna - 30 september 2006 11:25

Fick en fråga om vilken ölsort som gäller här. Det verkar inte finnas så mycket att välja på. Det de flesta dricker är Bud light. Alltså en light version av Budweiser. Det är det som är billigast tror jag. Annars är Corona ganska vanligt också. I torsdags drack vi nån spansk öl på flaska, kommer inte ihåg vad den hette. Men det verkar vara långt ifrån det urval vi har på pubarna hemma.

Av Johanna - 29 september 2006 09:58

Minst en gång om dagen. Inte bara för att det är så varmt och man blir svettig, utan också för att man blir så smutsig. Om jag duschar och inte tvättar ansiktet utan bara sköljer det med vatten och sedan använder ansiktsvatten efteråt så blir bomullspuffen ljusbrun. Därför har jag gått över till att duscha på kvällarna om jag bara duschar en gång om dagen. Antar att det är för att alla bilarna spyr ut sina avgaser och så är vi ju i en dal med berg runt om så alla avgaserna stannar kvar.Lite som Jönköping. ;)

Av Johanna - 28 september 2006 20:55

Har efter mycket jidder lyckats ladda min mobil, så nu går den att använda. jiihuu! Tekniken här är lite efter som jag sagt tidigare. De finns många alternativ till hur du kan ladda din mobil, men det är bara ett som funkar. Valmöjligheternas land, tillåt mig småle.Och så hade jag fått ett meddelande på min telefonsvarare. Människan pratar så fort att jag har ingen aning om vad han säger. Har lyssnat på meddelandet tre gånger och har listat ut att meddelandet är till mig, att han heter Jeff nånting, ringer från någonstans, vill att jag ska ring tillbaka, säger ett telefonnummer och att han tycker att det är trevligt att göra affärer med mig och att han vill att jag ska ha en trevlig dag. Tror jag får låta en amerikan lyssna åt mig så kan de säga vilket företag som ringde och varför. ...Och så hade man druckit öl igen då. Ulrich är lite besvärad av att jag dricker öl. Kanske för att första gången han la märke till mig var när jag sa att jag inte tycker om öl. Det skar väl lite i en ölälskares öron kan jag tänka. Får kanske vara lite besvärlig nästa gång och beställa något som jag tycker är riktigt gott. Jag har nöjt mig med ölen mest för att slippa trasslet, och här går liksom allt som är flytande och kallt ner, så jag har inte lidit.

Av Johanna - 28 september 2006 09:46

Idag får jag bara jobba till fem för Ulrich(världens största ölälskare) har bestämt att torsdagar i uddaveckor så ska vi gå och dricka öl med gruppen, så ikväll är det dags igen. Visst är det lite synd om oss som har en sån chef. ;) Hoppas vi går till ett bättre ställe än förra gången.Jag kanske inte har berättat om gruppen. Vi är fem stycken + vår handledare, Ulrich. Två tjejer och tre killar. förutaom jag så är det Kati från Finland, tror att hon är Post Doc. Mike är från lokalbefolkningen och doktorand, Yang är från Kina och är också doktorand och så är det Toyoto från Japan som är Post Doc(Post Doc är de som redan har tagit sin doktorstitel och som fortsätter skaffa sig erferenhet inom forskningsvärlden och ofta försöker man byta lite inriktning för att få lite bredd). Toyoto var på samma institution som jag i Stockholm, så vi var lite bekanta från början. Och Ulrich är i grunden tysk, men har bott i Sverige i 10år innan han flyttade till AZ och har svensk fru, så han pratar svenska med tysk brytning. Så det är en ganska brokig skara men vi kommer ganska bra överens. Än så länge i alla fall.

Av Johanna - 28 september 2006 09:44

Igår var ni som tokiga! Det blev nytt rekord för min lilla blogg igen med 41 besökare och 172 sidvisningar. Antagligen inte så mycket för de flesta bloggar, men det är stort för min!

Av Johanna - 27 september 2006 16:12

Hittade precis bästa eftermiddagssnackset. Den kära godisautomaten hade det. en liten på se om 56g som inne håller jordnötter, solrosfrön, russin och så några non-stop. Vad mer kan man begära. Jag är pigg och alert igen!

Ovido - Quiz & Flashcards