Alla inlägg under november 2006

Av Johanna - 29 november 2006 10:24

Idag på morgon var jag och tog mitt körkort! Så nu slipper jag släpa runt på mitt pass överallt. :D

Av Johanna - 28 november 2006 18:03

Ha, ha! Det är nu man kan skilja lokabelfolkningen från de inflyttade. Idag har det varit strax under 20C och genom att titta på folks val av kläder kan man lätt se om de kommer härifrån eller inte. Man kan se ett helt spektra av klädval. Vi har de som går i shorts och t-shirt, de som valt t-shirt och jeans(jag faller in i denna kategori), en tredje som har jeans och långärmat och så finns det lokalbefolkningen som har tagit fram täckjackan med pälskrage!

Av Johanna - 27 november 2006 20:57

Idag så frös jag nog för första gången utomhus sen jag kom hit. Det var på lunchen och jag gick i t-shirt och jeans och jag fick lite gåshud på armarna och kände mig lite frusen. Kan ha berott på att jag var väldigt hungrig också. Men nu pratar de på nyheterna om hur kallt det kommer at bli den här veckan. Under 60F på onsdag, så då kankse man får ta på sig en vårjacka när man cyklar till jobbet. Eller så tar jag bilen den dagen. ;)

Av Johanna - 27 november 2006 09:23

Igår eftermiddag var jag sjukt amerikansk! Jag var till och med typiskt amerikansk man! Hade polarna över på öl, pizza och amerikansk fotboll. Pizzan blev självklart levererad till dörren! :DNär Tyson kom tillbaka efter att ha varit ute och ätit middag med sina kompisar så skakade han på huvudet och utbrast, "I can't believe that you are having you're girlfriends over for beer, pizza and football. You have to be every mans dream! I wish I wasn't gay so that I could date one of you.....And there's three of you!

Av Johanna - 26 november 2006 08:15

Trodde att thanksgiving skulle bli en lång ensam helg eftersom det är en typisk familjehögtid och till och med större än julen här. Men jag har haft att göra hela helgen och det är inte slut än. I torsdagas så blev jag hembjuden till Ulrichs familj på thanksgiving middag med kalkon och allt. Det var riktigt gott. Han hade lyckats riktigt bra med maten och framför allt med fågel. När barnen gått och lagt sig blev det brädspel. Det var ett tyskt spel som var som en blandning mellan fia med knuff och risk, fast mest fia med knuff. Visade sig att både jag och Ulrich är dåliga förlorare, så vi hade ett litet personligt krig mot varandra och självklart så blev vi alldeles för upptagna av vårt vendetta för att märka att Toyoto smet förbi i lugn och ro. Ja, ja, det kommer att bli revansch. På fredagen jobbade jag trots att det var helg. Det visade sig att det gjorde nästan alla andra i min grupp också så det blev inte heller särskilt ensamt.Igår tog jag med Emmanuel på svensk julbazaar där vi åt köttbullar med gräddsås, potatis och lingon(mycket bättre än IKEA), rökt laxmacka(sjukt gott!) och prinsesstårta (också väldigt god). Och så fick vi se Luciatåg och dans runt julgranen. Efter bazaaren åkte vi till "Biltmore" som är som ett utomhusshoppingcenter, där det bara finns dyra märken, typ Cartier, Ralph Lauren, Banana Republic osv. Det är också där alla gay-människor är fick jag lära mig. Det finns inofficiella gayområden här tydligen, där alla som är gay brukar hänga. Trots denna späckade dag hade jag fortfarande tid att slappa i soffan och äta popcorn på kvällen.Och idag då? Ja klockan är bara halvnio, men jag har ändå redan hunnit skjutsa Emmanuel till flygplatsen, ställt iordning Arbys prylar OCH ha sönder ett par utav mina favvobyxor. En stor reva rakt över skinkan och självklart hände det på flygplatsen, så jag fick masa mig runt bilen med ryggen mot bilen hela tiden så att min högra skinka skulle förbli privat. Ja, ja, man får väl se det från den ljusa sidan, nu måste jag ge mig ut och shoppa igen. :D

Av Johanna - 25 november 2006 09:06

Ok, så de flesta av er som röstat har alldeles rätt. Det finns 50 stater. Men det är ändå en tredjedel av er som tror 52 stater och detta är inte särskilt ovanligt har vi märkt. Jag vet att jag själv är alltid osäker på om det är 50 eller 52. Och tittar man lite på nätet så verkar det ganska vanligt i de nordiska länderna att man tror att det är 52 stater, och min fråga är varför har det blivit så? Nolene(från australien) trodde också att det var 52 stater. Utöver staterna så finns det en del ameriskanska territorier men de är fler än två så jag tycker inte att det borde vara anledningen. Så, är det någon som vet hur det kunnat bli på detta sätt??

Av Johanna - 22 november 2006 22:20

Ikväll har vi haft diskussionen om hur många stater USA har och jag startar nu en omröstning för att se hur många ni tror/vet att det är. Vore jättefint om ni svarar, det kommer en uppföljning på detta när jag fått koll på resultatet.

Av Johanna - 22 november 2006 11:18

Var på gymmet igår. Började med att värma upp på cykel och sen gick vi in i rummet med alla vikter och maskiner. Och precis när vi ska gå in så är det en skylt där det står att man får inte ha linnen eller cutoffs(t-shirt med avklippta ärmar)! Man får ine heller ha flip flop tofflor. De ger ingen anledning till varför utan det står bara att det är för att visa respekt för andra. Förstår inte alls hur de två sakerna hänger ihop, men det gör de tydligen. Så jag fick gå och sätta på mig en t-shirt med ärmar innan jag kunde gå in och träna. Trodde att jag hamnat på nån snobbig golfbana.

Ovido - Quiz & Flashcards