Alla inlägg under juni 2007

Av Johanna - 26 juni 2007 20:26

Var på mataffären idag för försa gången sedan jag kom hem till Sverige. Nu har matkorgarna fått hjul så att man kan släpa runt dem i affären. Tyckte det var rätt irriterande. Kankse bara är en vanesak och jag tror inte att jag såg några kundvagnar så det kanske är en kompromiss, men mitt första intryck är att jag inte gillar det.

Av Johanna - 14 juni 2007 10:36

Andreas hittade en hemsida om träning där de helt grtis lägger ut "workout of the day". Det står alltså vad man ska göra varje dag och hur många reps och set eller hur länge. Jättesmidigt för oss som har en tendens att fastna på typ sex övningar som man gör varje vecka. Och så skalar de ner träningspassen åt en också och säger vilka övningar man kan byta ut med vilka i fall man inte har tillgång till allt eller (mitt problem) om man inte klara alla övningar som de föreslår, typ handstående armhävningar. Jag har precis börjat följa detta och än så länge har det bara varit en par-tre övningar om dagen, men det räcker gått och väl. Jag är ganska så färdig efteråt. Ska bli kul och se om det blir några resultat och om jag lyckas hålla disiplinen. Men det är lite spännande att se vad som händer nästa dag hela tiden och det faktum att jag inte behöver bestämma själv vad jag ska göra på gymmet hjälper en hel del.

Av Johanna - 13 juni 2007 19:05

... tills jag kommer hem. Å, jösses vad mycket jag måste hinna med innan dess och jag har ju bara fyra dagar på mig eftersom jag åker på måndag morgon och det nu är onsdag kväll. Det är helt galet!

Av Johanna - 12 juni 2007 11:18

Först och främst: Thomas, Ska du gå på accelerator? I så fall kanske vi kan träffas? :)


Vi var och tittade på ASU:s baseball match i söndags eftermiddag. Vi ville egentligen gå på lördagkvällen först men det var slutsålt så vi fick snällt bege oss till sportbaren för att titta på matchen. ASU är faktiskt riktigt bra och collage baseball är mycket roligare att se än major league, tycker jag än så länge. Har ju bara sett en enda major league live så jag kanske inte ska döma än, men jag går hellre på collage matcher nu. Hur som, vi köpte biljetter till söndag eftermiddag istället. De spelade super regional den helgen, vilket betyder typ åttondelsfinal eller kvartsfinal, eller nåt. De spöade Mississippi i båda matcherna och gick vidare. Det jag egentligen vill komma fram till är att det är riktigt gemytligt att på helgen eller en eftermiddag eller kväll, glida ner till arenan ligga på gräsmattan och titta på en match. Visst tar det en evighet ibland, men om man inte har några planer så spelar det ju ingen roll. Det finns ju mat och dryck(dyrt dock) på arenan. Det är som en lång picnic med underhållning. Funderar nästan på om man ska köpa säsongsbiljetter nästa säsong.

Av Johanna - 10 juni 2007 12:03

Har köpt två ljudböcker av Richard P. Feynman, "Surely you're joking Mr. Feynman" och "What do you care what other people think?". För er som inte vet vem han är, så är han en berömd fysiker, vann nobelpriset på mitten av 60-talet(?). "Zzzzzzzzzzzz!" tänker nog de flesta av er nu, men ack så fel ni har. Den mannen har levt ett liv som ingen annan. Visst har han hållt på en herrans massa med fysik och naturvetenskap, men hn är också en riktig kvinnotjusare, han är språkbegåvad, har rest en hel del, kan rita, har en passion för samba, spelar bongo osv. När han jobbade med "The Manhattan-project" på Los Alamos så jävlades han ständigt med alla för att påvisa vilka brister de hade i säkerhetssystemen där. Han har så många hisotrier att berätta. Vill jättegärna börja på nästa bok som är bara hälften så lång som den första, men den vore perfekt att spara till segling, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Kan tänka mig att den passar ganska bra till en flygning också.....

Hur som jag kan verkligen rekomendera den till alla. 

Av Johanna - 6 juni 2007 16:47

Sveriges nationaldag märks inte av här. Inte det minsta! Hade till och med glömt bort det själv tills jag pratade med Kristina. Och det är definitivt ingen helgdag här....även om jag har haft lite mindre att göra idag än tidigare. Och vädret har varit näst intill perfekt, sådär 30-35C och lite svalare vindar. Mycket mer behagligt än igår till exempel. Så kanske har det varit lite mer svenskt idag nu när jag tänker efter. :)

Av Johanna - 5 juni 2007 16:50

Det är så varmt att det faktiskt luktar bastu utomhus nu.

Tack och lov så är det inte lika varmt som i bastun! Det bara luktar samma. :)

Av Johanna - 4 juni 2007 18:16

Då var det varmt på riktigt igen, då. Idag passerade vi 40-gradersstrecket....

Puh! :)

Undrar om jag kommer frysa i sommar???? 

Ovido - Quiz & Flashcards