Alla inlägg under oktober 2006

Av Johanna - 31 oktober 2006 08:37

Idag är det Halloween. Har redan sett en häxa. Ikväll är alltså kvällen då alla barn kommer gå runt och be främlingar om godis. Men som främling så finns det regler. Du kan inte ge vilket godis helst, utan det måste vara bitar som är individuellt förpackade eller så kan du ge hela, oöppnade påsar. Det vore kul att se alla små monster, men inte ikväll. Jag och Emmanuel har inte köpt något godis så vi har bestämt oss för att vi ska gömma oss på nån pub någonstans hela kvällen så att vi slipper neka barnen godis.

Av Johanna - 29 oktober 2006 17:56

En märklig sak hände häromdagen. När jag öppnade kylskåpet så låg det en död fluga på ena hyllan. Bara det är ju rätt märkligt att man lyckats fånga en fluga i kylskåpet. Men i alla fall, det var ju lite äckligt att ha den där så jag knuffade ner den på golvet, gjorde det jag skulle göra och sedan gick jag tillbaka till kylskåpet för att slänga den döda flugan i papperskorgen. Jag böjer mig ner för att ta upp den, men jag missar!? Provar en gång till och missar igen! Jag tror ju att jag har fel på ögonen som inte kan plocka upp en död fluga, men på tredje försöket så flyger flugan iväg!!Förstå min förvåning, men jag antar att den bara hamnat i någon slags stand by mode när det var så kallt i kylskåpet och kom till liv igen när det blev varmt. Hur som helst kändes det väldigt konstigt.

Av Johanna - 28 oktober 2006 18:20

Idag promenerade jag ner till universitetet för att hämta min cykel. När jag gick iväg var det över 30C varmt, så jag tänkte gå i bara shorts och linne, men jag kände för långbyxor och t-shirt, så jag tog det jag kände för. Gick en vända i affärerna och sedan vid halv sex tiden gick jag och hämtade min cykel och cyklade hem. Kan vara glad att jag valde de kläder jag valde för så fort solen går ner så försvinner också mycket av värmen. Det var bara kring 20C när jag kom hem. Hade jag promenerat hem också så skulle jag behövt en tröja.

Av Johanna - 27 oktober 2006 15:48

Jag har börjat komma på mig själv att tänka på engelska. Det är jättekonstigt när man kommer på det. Det som att komma på sig själv att prata högt för sig själv. Fast liksom hela konversationer. Blir nästan lite generad när det händer,... som om andra människor visste om det, men det gör de så klart inte. Hoppas det leder till att språket kommer mer naturligt så småning om också.

Av Johanna - 26 oktober 2006 22:58

Hade gruppen över på torsdagsöl ikväll. Hade ju en massa öl kvar sen min födelsedagsmiddag så jag tyckte att det var ett bra sätt att bli av med den. Vi grillade och drack öl från sex till halv tio. Och snackade en massa skit förstås till skön bakgrundsmusik blandad av moi. Riktigt skön kväll med god mat och jag tror jag börjar tycka mer och mer om öl. Inte så att jag får sug efter det men det är ändå helt ok med en öl då och då. Kanelbullarna gjorde succé än en gång trots att de inte ville ha någon efterrätt. Men när jag avslöjade att det var hembakade kanelbullar så ändrade sig Ulrich fort och sa att då måste vi ha några. Toyoto sa ingenting och Mike tyckte att han var för mätt fortfarande. Jag tog fram några och mikrade dem och Ulrich tvekade inte en sekund när han kom tillbaka från toaletten. Toyoto tog en också och med lite tvekan så sträckte sig Mike efter en. Såg ut att vara lite av artighet, men efter första tuggan blev det annat ljud i skällan. Mike var inte sen med att ta en andra och Ulrich slukade glupskt den sista efter ett kort avvaktande för att se om någon annan tänkte avancera. Även kycklingen fick beröm.

Av Johanna - 25 oktober 2006 13:58

Den här veckan har jag, än så länge, fått en glad överraskning varje morgon när jag kommer till jobbet.På måndagen när jag tog ut mina synteser ur ugnen så hade jag lyckats med att göra jättestora kristaller som vi har jagat ett tag nu(med jättestora menar jag ca 3mm långa). Och det var från det provet jag trodde minst på.På tisdagen hade paketet från stockholm äntligen kommit med mina prover och lite annat som jag behövde. Det har varit på väg flera gånger men av någon anledning vänt och åkt tillbaka till stockholm. Men den här gången orkade det ända fram.Och idag när jag kom till jobbet och läste mina mejl så fick jag reda på att jag har fått ett resestipendium på 7500 Kr. Sweet!Jag är uppenbarligen fortfarande helt grym. ;)Hoppas det håller i sig.

Av Johanna - 24 oktober 2006 21:52

Lilla katten Arby åkte hem idag efter att ha bott nästan en vecka hos mig. Det var lite tomt idag när jag kom hem och han var borta. Vi har varit ute på bakgården nästan hela helgen. Jag har läst och legat i jacuzzin medan Arby har jagat insekter och tittat på fåglar och andra katter. Första kvällarna han var här så ryckte han till och tittade upp varje gång jag gjorde ett ljud eller rörde på mig. Efter att ha varit ute hela lördagen var han helt slut. Han sov hela kvällen och hela natten och öppnade knappt ögonen trots att jag väsnades. Samma visa var det på söndagen, helt slut efter all spänning under dagen. Här kommer i alla fall lite bilder på honom och på två av fåglarna vi såg under helgen.

Av Johanna - 24 oktober 2006 21:28

Det visade sig att jag inte bara fick fungerande internet utan jag fick också kabel-tv eller tv eller vad man nu ska kalla det. Tidigare har jag haft en sån där inomhus antenn som man får springa och vrida på varje gång man vill byta kanal. Nu har jag kopplat in antennkabeln och får mycket bättre bild och fler kanaler. Det är väl inte kabel-tv men jag har gått från typ 5 kanaler till ca 20, men hälften är antingen spanska, shoppingkanaler eller tv-guide kanal. Men det är riktigt skönt att slippa "kaninöronen".

Ovido - Quiz & Flashcards