Alla inlägg under augusti 2007

Av Johanna - 31 augusti 2007 20:46

Jag kom fram utan några större svårigheter igår kväll och första dagen har gått som blixten. Hann med en sväng till jobbet och snacka lite skit och äta lunch med kollegorna. Sen blev det lite bilfix så nu är det fritt fram att köra den igen. :D

Är duktigt trött just nu så det blir inte mer än så här idag. 

Av Johanna - 23 augusti 2007 14:38

Eller kanske snarare fortsätter. När jag kom hem i början av sommaren så var det evigheter tills jag skulle åka tillbaka och jag skulle hinna göra allt jag ville göra två gånger om och sedan ha tid över. Så blev det inte. Nu när det bara är en vecka kvar så har det gått galet fort och det finns massor kvar att göra och jag tror inte jag kommer hinna med allt.

Det börjar suga i magen nu igen och det känns att det börjar bli dags nu. Det hela startade med en stor dos stress på gränsen till panik och det var en liten flashback från nästan precis ett år sedan. Ambassadtrassel!!! Gulp!

Fikade med en kompis på dagen som också spenderat ett år i USA. Av någon anledning började vi prata visum och insåg att det kanske inte alls räcker med att man har fått sin ny DS-2019 blankett med förlängt datum. Man kanske måste ha nytt visum i passet också!! De som sökt visum förut vet att man bör vara ute i god tid för att vara säker på att passet hinner tillbaka innan man ska åka. En vecka anses inte som god tid och det är många papper som ska fixas och avgifter som ska betalas på bakkontor, fotografi osv. Så jag spenderade hela kvällen och halva natten med att fylla i formulär och leta bankkontor och fotoställen som öppnar före 10.00 (10.00 idag var den enda intervjutiden som fanns). Till slut så skickade jag iväg ett mejl till min IPO Officer på ASU för att fråga om jag verkligen behöver nytt visum för att vara säker. Gick och la mig vid 2 och insåg att om jag behöver nytt visum så måste jag gå upp klockan 6 om jag ska hinna fixa allt till 10.00 Jag sov inte så mycket under de fyra timmarna. Längesen jag var så nojjig. Det första jag gjorde i morse var ju så klart att kolla mejlen och där står det: "Ditt visum måste vara giltigt då du söker inträde i USA. Så om du kommer den 30 augusti och ditt visum går ut 31 augusti så behöver du alltså inte nytt visum utan det räcker att du har ditt nya DS-2019."  Fast på engelska......

Lättnad och lycka!! Kunde istället krypa ner i sängen och sova en timme till. Nu är det bara att hoppas på att Bill har rätt, annars kommer jag få en mäkta intressant torsdag nästa vecka. :) 

Av Johanna - 1 augusti 2007 13:08

Ha,ha! Jag suger verkligen på att blogga... medans jag är hemma i alla fall. Men det finns ett tjugotal tappra själar som verkar vara här varje dag för att se om det finns något nytt. Eller kanske läsa gamla godingar, vad vet jag? Hatten av till er!

Nu är det ju bara 4 veckor kvar innan jag åker igen, så då kommer det förhoppningsvis ljusna på bloggfronten. 

Ovido - Quiz & Flashcards