Alla inlägg under maj 2007

Av Johanna - 31 maj 2007 10:44

Som av en ren händelse så "sprang" jag på Accelerators hemsida (musikfestival). Kommer inte riktigt ihåg hur det gick till men där fann jag mig själv i alla fall. Så jag tänkte ja, jag kan ju kolla vilka som ska spela. Och döm om min lycka och föörvåning (förstå hur förvånad jag blev när det krävs två ö) när två utav mina nya favvoband ska spela! De är ju såklart gamla i gemet men jag hade aldrig hört dem innan jag kom hit och jag trodde verkligen inte att jag skulle få tillfälle att se dem live och än mindre i Stockholm. Det är nästan värt att flyga hem bara för den sakens skull.

Självklart har jag redan biljetter. :)


Tack Accelerator för att ni förgyller min sommar. Se nu bara till att TVOTR och The Hold Steady inte ställer in. Kosta vad det kosta vill!

Sen är det ju en hel del andra bra band också. :)  

Av Johanna - 30 maj 2007 10:36

I helgen var det Memorial Day. Den dag då man ska hedra alla fallna soldater som kämpat för USAs frihet. Det fick mig att inse att jag har fått väldigt lite amerikansk kultur under det här året. Ingen av de amerikaner som jag känner verkar vilja visa mig hur man firar saker och ting i det här landet. Julen blev jag inbjuden att fira av en fransman, Thanks giving av en tysk, påsk firades inte alls, Halloween var bara en massa utklädda människor på en gata, memorial day hade gått obemärkt förbi om det inte var för att stan tömdes på folk. Ska se om det kan bli ändring på denna kulturtorka till nästa vända.

Av Johanna - 28 maj 2007 11:50

Härom kvällen när vi åkte hem så tog det tvärstopp på stora vägen som vi åkte på. Alla tre filerna var avspärrade och vi såg blåljus blinka så vi antog att det skett en olycka. Sen såg jag en stor trailer på parkeringen och en människa med filmkamera när vi kröp närmre, så då trodde vi istället, till vår förtjusning, att det var filminspelning på gång. 10 sekunder senare står en polis och lyser en lampa in i bilen och undrar om vi druckit alkohol. Det var "razzia" på fulla förare. Vi var alla tvungna att kliva ur bilen mitt på gatan. Vi passagerare blev ledda till ett väntområde bredvid trailern, medan Emmanuel fick gå igenom an massa test för att bevisa att han tillräckligt nykter för att köra. Bilen körde de bort och sökte igenom.

Men allt slutade väl. Emmanuel fick köra vidare och alla värdesaker som fanns i bilen var fortfarande kvar när vi fick tillbaka den.

Märklig upplevelse. 

Av Johanna - 26 maj 2007 10:33

Har varit och tittat på collage baseball två dagar i rad nu. Det är fakiskt lite roliare än "the big league". Det händer lite mer för de träffar bollen oftare, är mitt intryck (och då säger jag inte att de är bättre slagmän i collage än i proffsligan utan det har nog mer med pitchern att göra). Matchen vi såg igår var mitt på dagen, och jag kan inte förstå varför de väljer att spela i 36 gradig värme när de kan spela i 26 gradig värme på kvällen istället! Det tog en hel del kraft att bara ligga på gräset och titta på. Och jag lyckades undvika att bränna mig också. :)

Av Johanna - 25 maj 2007 10:13

Ha, Ha! Jag gjorde det igen! Nu lånade jag en boll från gymmet(kostade 50 cent). Planen var att komma till gymmet tidigt idag så att jag kunde jobba mycket, men med en boll i handen så stannade jag bara längre i gymmet, så jag kom inge tidigare till jobbet, bara tidigare till gymmet. :)

Av Johanna - 23 maj 2007 10:34

Ser sjukt mycket fram emot vita tigrar och Harry Potter!

Insåg att jag har inte din nya mejl adress, men du verkar ju fortfarande läsa bloggen så du ser väl det här så småningom. :) 

Av Johanna - 22 maj 2007 09:32

När jag kommer hem ska jag...... vet inte riktigt i vilken ordning men jag ska både jobba och ha smester. Och så ska jag försöka få tid att träffa alla som jag saknar. Och sova en del tror jag. :)

Av Johanna - 21 maj 2007 19:19

Ja, då var man tillbka på jobbet igen och allt känns lite lugnare efter allt farande kors och tvärs och samtidigt försöka hålla deadlines. Nu behöver jag bara hålla deadlines. :) Har fortfarande mycket att göra men det är lättare att koncentrera sig. I och för sig så måste jag lära upp min sommarslav Craig. Det är lite jobbigt för det känns inte som att man får något gjort utan man bara står och tittar på och berättar vad han ska göra, men jag vet att den tid det tar är en investering. Lär han sig mycket nu så kan han jobba självständigt under sommaren och då får jag en väldig massa gjort samtidigt som han jobbar åt mig, så då kommer jag jobba dubbelt så mycket kan man nästan säga. :)

Ovido - Quiz & Flashcards