Alla inlägg under oktober 2008

Av Johanna - 20 oktober 2008 11:06

Nästan i alla fall. Vi var på väg tillbaka från puben och Craig frågar om vi vill ha dadlar. Han och Emil går fram till palmen han vet har mogna dadlar medan jag stannar 3-4m bort och Ulrich på andra sidan gatan för han är inte särskilt intresserad. Craig tar sitt bygellås till cykeln och kastar upp mot dadlarna. Problemet är bara att han kastar inte rakt upp utan i en båge och det är mörkt ute plus att hans lås är svart. Jag är riktigt glad att jag höll ett öga på låset hela tiden för om jag inte flyttat på mig hade det definitivt träffat mig i huvudet, vilket inte hade varit uppskattat.

Dadeln var söt och kladdig, men det var kul att äta en direkt från trädet även om det nästan kostade mig livet. ;)

Av Johanna - 7 oktober 2008 17:07

Kommer bloggandet hålla i sig den här gången??

Mja, trogen får se. ;)

Av Johanna - 7 oktober 2008 16:51

Igår kväll när jag kom hem efter middagen, som för övrigt var en tidig födelsedagspresent från Emmanuel, så fick jag städmani av någon anledning. Från början var det inte alls uppenbart att jag skulle städa, den liksom bara smög sig på. Speciellt när jag var inne i badrummet. Det började med att ja gplockade några hårstrån som låg på "sminkbordet" bredvid handfatet och plötsligt gick jag lös med citrusdoftande och bakteriedödande windex i hela badrummet. Det är många saker som för mig är konstigt med hela konceptet "citrusdoftande och bakteriedödande windex". För det första så är windex fönsterputs för mig, så varför i all världen behöver den vara parfymerad och än mindre bakteriedödande. Nu verkar det som att de använder windex till allting som är platt och hårt så det gör det väl lite mer förståeligt och det funkar väl helt ok som allrengöring tycker jag. Sen så lider ju amerikanerna av en väldigt bakteriefobi så ett rengöringsmedel som inte är bakteriedödande är helt klart i minoritet(kan vara så att det är denna stat, men jag tvivlar). Men det som verkligen fångade min uppmärksamhet medan jag städade var att citron luktar inte alltid citron. Jag trodde det gjorde det, men hemma luktar citron så som jag tycker citron ska lukta. Här luktar citrondoftande rengöringsmedel c-vitamin brus...... Det var mäkta förvirrande och den där fräschhetslukten man förväntade infinna sig var aldrig där. Det luktade bara c-vitamin brus en stund och sen inte något, och det senare ska jag väl vara glad för med tanke på alternativet.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards