Alla inlägg under september 2007

Av Johanna - 30 september 2007 10:55

Ok, so decided i will wrtie this one in english cause i know someone who will be happy about that..... if he bothers to look. ;)

Just realised that yesterday was a pretty eventful day when I think back on it. I got going at about 10.30-ish (got drunk the night before, so i wasn't too fast out of the starting blocks). Had some breakfast and wandered around the house a bit at random. Decided I had to go to the DMV/MVD (vägverket) to renew my drivers license since it would expire today. So, there are only about four offices that are open on saturdays and i hade a vague memory of my friend, Samrat, saying he needed to go as well (not as urgently as me, but still, here was a chance to do a good deed as well as to get some good company for this rather boring activity ;). Anyways, one of the offices were close to where he lives so I called him and picked him up on the way. We arrive at the offices around noon and apperently so did all of Mesa. I think we were in line outside the building for about 40 min before we could get our tickets (nummerlapp)!! For some reason we ended up in different 'categories' for the tickets (probably cause he's a citizen, i'm not) so we had no idea how long it was going to take. There were about 10 numbers ahead of me and his was just a mysteri. He had B102 and the number being served was like B219. We dreaded that he would have to wait 900 numbers!! After another 40 min my number was up I and i went to the window and handed over all the papers. The lady did her thing gave me my papers, and then some, back and told me to wait until they called my name. Samrat was still waiting and they were still serving B200-something. My name was called, went to the next lady, handed over the new paper, we decided that my old picture was good enough to keep and she asked me to wait again until they called my name. Samrat is still waiting. They call my name, I get my new license and i'm all set to go. I walk over to Samrat who looks like he is still waiting. When I reach him he gets up and says that he missed his number! I turn around and on the big board it says they are now serving B106. Apparently they start over at B250! So, he just managed to sit and wait at the DMV for two hours without getting anything done on a saturday. I felt pretty sorry for him. 

After this we decided we wanted food, indian food, so we drove to scottsdale. They had closed at 2.30, it was now 2.40, and opened at 5 again for dinner. Stupid! We drove down to broadway. Same story. Even more stupid the second time you hear it on an empty stomach! Back to Mesa and Oreagano's where we had a three course lunch and i was absolutly stuffed!! We managed to roll out of the restaurant after a while and went to petsmart so get a terrarium for me. I am getting Geckos!!! Soo excited!!

Droped of Samrat at his place and then I headed for North Scotsdale again to go hang out with my housemate and her family at her parents house. And DAMN!!! What a house! It's not a house, it's a mansion!! Absolutely amazing! Maybe I will be able to show you pictures someday...... 

Av Johanna - 30 september 2007 09:39

En av anledningarna tilla tt jag är så dålig på att hålla min blogg uppdaterad är att jag har upptäckt facebook. Jag var länge väldigt skeptisk till detta fenomen, men när jag fått frågan om jag finns på facebook ungefär 10 ggr på en månad gav jag upp och gick med, bara för att få slut på det. Nu är jag fast i träsket. Det är som att ha ännu en mejl som måste kollas fast mycket roligare för det fins så mycket man kan göra och roliga applikationer och grejer. Jag spenderar lika mycket tid där som jag gjorde här de första månaderna förra året.

Av Johanna - 21 september 2007 02:47

Idag har jag hållt i en baby tarantella! Hallå, JAG, som är rädd för spindlar. Men den här är hur söt som helst. Önskar att de alltid var så små, då skulle jag gilla dem. Den är galet söt i alla fall. Bifogar bild så alla spindelfobiker, beware.

Av Johanna - 18 september 2007 21:46

Det här är andra gången på två år som jag är riktigt förbannad. Det brukar hända högst en gång på fem år. Kanske är det som de säger att det varma klimatet gör människor mer hetlevrade.

Men jag blir så jävla trött. Den här gången är det killar som suger. De killar jag har haft att göra med den senaste tiden(pappa exkluderad) kan inte få ur sig vad det är de vill. Och killar gnäller på att tjejer är så jävla komplicerade och inte säger vad de vill och så vidare, men ta en titt på er själva, säger jag. Man får vrida och vända och ställa frågor och formulera om i flera dagar för att de ska kunna kläcka ur sig vad det är de egentligen vill säga och knappt då. Just nu rör det mig inte i ryggen om jag inte skulle prata med någon av det manliga könet någonsin igen(inte helt sant men nästan).

Så sjukt frustrerande!

Och när det går så långt att jag blir arg, så har jag så svårt att komma över det. Visst, folk säger oftast förlåt, men det är liksom bara ord, jag tror inte att jag riktigt förlåter förrän jag ser(mer i handlingar än ord) att de verkligen hajar vad det var jag blev förbannad på.

Hur som, det har inte varit någon höjdar start på mitt andra år här än så länge, men det kan ju inte regna för evigt, eller? Det är också en anledning men ingen ursäkt till varför jag varit så dålig på att blogga. Känns som om jag behöver åka på semester ironiskt nog. 

Av Johanna - 12 september 2007 09:23

Jag har fått klagomål på bloggen... och det med rätta! Den är sjukt tråkig just nu. Grejen är bara att jag har haft mycket att göra sen jag kom tillbaka så det har inte funnits någen energi till att vara fyndig och det har heller inte hänt särskilt mycket sen jag kom hit. Ska hålla ett föredrag imorgon eftermiddag och än en gång så har jag inte varit ute i särskilt god tid plus att jag knappt förstår det jag ska prata om. Resten av gruppen kommer antagligen tycka att det är alldeles för banalt. Och det värsta är att jag ska prata i typ 45 min om saker jag inte förstår! 20 min går alltid att pladdra bort, men 45 då måste man nog veta vad det är man säger och sen ska man försöka svara på frågor på det också. BLÄ! Jag kommer nog aldrig bli någon stor föredragshållare.

Av Johanna - 4 september 2007 17:28

Ja, som ni förstår så är det ju varmt här. Det var 30C skillnad på en dag för mig när jag flög hit. 10C i Stockholm, 40C i Tempe. Så man svettas, dricker och kissar. Har nog nästan lyckats få till dygnsrytmen också om det inte vore för att man vaknar tidigt på morgonen av att blåsan håller på att spricka. Så gå upp efter 7 är inte att tänka på. Fast man kan ju alltid gå och lägga sig igen, såklart. :) Det händer ju att den håller på att gå sönder redan kl 4 ibland. Ironiskt nog så måste jag gå och kissa nu.

Ovido - Quiz & Flashcards