Alla inlägg under januari 2007

Av Johanna - 31 januari 2007 15:59

Kom tillbaka från en tredagarsutflykt för en timme sen ungefär. Jag är helt slut!Jag, mamma och syrran gav oss av på måndag morgon för att första hitta en salong som sålde Dermalogica-produkter(bara att hitta den var ett äventyr) och sedan bege oss norrut till Sedona som är en stor turistattraktion här i AZ. Det var väldigt vakert.På tisdagen packade vi in allt i bilen igen och drog vidare till Grand Canyon. Tyvärr var det snömulet och dimma både igår och idag, men trots det så är det magnifikt! Ska helt klart åka tillbaka. :D

Av Johanna - 24 januari 2007 08:27

Hela familjen är ute och reser just nu. Jag är ju här som ni vet(kanske inte är ute och resa precis, men jag är ju inte hemma i Sverige alla fall). Pappa flydde snötorkan på lördag morgon och åkte till Österrike för att åka skidor. Mamma sitter på ett plan någonstans över atlanten på väg hit. Och Marika(syster) är i Las Vegas på konference och kommer hit på fredag. Vi är en väldigt globaliserad familj just nu.

Av Johanna - 23 januari 2007 17:39

Jag har diamanter under naglarna! Hur glamouröst är inte det! :DHa, ha! Tyvärr är det otroligt ogalmouröst. De är små som fan och mest irriterande. Är bara en kvarts mikrometer stora så det glittrar inte ens. Är en grå smetig massa. Inte många som vet att diamanter kan vara så oglamourösa.

Av Johanna - 21 januari 2007 21:32

Ha, ha! Läste precis Anders kommentar och Anders jag måste få rätta dig lite. "Nollställa en databox kan bara en verkstad OCH Johanna göra". ;)Läsa koderna å andra sidan har jag inte lyckats med ännu, men jag kanske kan lista ut det så småning om också. Så som mitt bilkunnande utvecklats de senatse dagarna så kan ju vad som helst hända. ;D

Av Johanna - 21 januari 2007 21:21

Jag visste ju att motorn låter som den ska igen(i alla fall i mina öron), men jag var ändå lite orolig för den där lampan. Så jag tog en lite sväng ner till uni här på kvällen för att låna lite verktyg. Tyson har i princip inga i huset, förutom "power tools", men det hjälper inte när man behöver en lite mindre skiftnyckel. Det gick fint att köra, den låter ju till och med mindre än innan. "Båtljudet" är borta av vad jag kunde höra. Men som sagt, lampan är läskig. När jag kom hem lagade jag spaghetti med köttfärsås, såg klart semifinalen i amerikansk fotboll och sen började jag "meka". Jag kopplade bort batteriet i några minuter för att sedan koppla in det igen. Det återställer tydligen bildatorn, så att all felkoderna försvinner. Och när jag startade motorn så.....tada! Ingen varningslampa lyser längre! :D Men jag ska inte ropa hej riktigt än. Den kan ju behöva åka på en liten tur för att försäkra sig om att det inte är något som fortfarande är galet. Men det är ju helt klart framsteg och jag kan ju nu säga att "jag vet inte mycket om bilar" istället för "jag vet ingenting om bilar". :D

Av Johanna - 20 januari 2007 20:58

Förut var det cykelfix och nu är det bilmek. Min bil blev lite ledsen häromdagen när jag skulle åka och köpa mat. Hann väl köra typ en minut och så när jag svängde ut på stora vägen så sa det "sklonk" och motorn började låta värre än någonsin och "check engine" lampan började lysa. Jag körde långsamt tillbaka till huset och när jag öppnade motorhuven hade ett utav tändstiften hoppat ur sin cylinder. Mycket märkligt! Jag bestämde mig för att byta ut alla tändstift och kablar för att se om det var det enda som var problemet och det verkade ganska lätt att göra själv och så blir det ju biligt. Så det har jag gjort ikväll. Efter jobbet åkte jag till AutoZone och köpte allt jag behövde förrutom hylsnyckel för det fick jag låna av Janelle. Gick på $40. Helt ok tycker jag. Det är en ganska rolig affär. De verka ha allt som har med bilar att göra. Och mekanikerböckerna som jag hört ska vara dyra kostar kring $20. Sen var det bara att åka hem och börja fixa. Allt gick som smort när jag listat ut hur en hylsnyckel fungerar. Visste inte ens att jag inte visste hur den funka, men, men...Bilen låter normal igen tycker jag, men "check engine" lampan lyser fortfarande, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Är lite rädd för att åka ut och köra med den i fall att den lägger av. Ska jag köra den till verkstaden istället tro? Har de öppet på söndagar?Mmmmmm, vi får se vad jag bestämmer mig för.

Av Johanna - 16 januari 2007 20:59

Så här ser trädgården ut nu.

Av Johanna - 15 januari 2007 23:43

Ikväll har vi vrit och tittat på gubbhockey, som jag har döpt det. Det var riktigt roligt med riktigt roliga människor. Sen åkte vi och drack varm choklad på Starbucks. När jag kom hen vilket var för typ 30 min sen, så var jag tvungen att leta reda på lite gamla t-shirtar, handdukar, örngott och dylikt för att lägga på kaktusarna. De fryser nämligen när det är så kallt som det har varit inatt och kommer antagligen vara igen, så man måste värma toppen. Det var nollgradigt i morse när jag vaknade och när jag kom till jobbet(trots att det var helgdag) så gick jag över isen.....på en vattenpöl, men dock! :)Jag önskar att det alltid var helgdag så att jag kunde få parkera gratis på universitetet varje dag eller att jag bodde längre bort så att det gick att motivera att köra till jobbet varje dag. Min bil är så rolig när man får upp farten. Den verkar inte tycka om att åka långsamt, då låter den lite konstigt, men kör man fortare än 70 så går den hur fint som helst. :) Jag tror jag är lite kär i min bil. :D Men nu måste den stå en hel dag innan vi får leka igen.Nä, nu ska jag sova. Har en förkylning att bli av med(mamma måste ha smittat mig, hon är den enda jag pratat med som varit förkyld).

Ovido - Quiz & Flashcards