Alla inlägg den 1 december 2006

Av Johanna - 1 december 2006 09:10

I måndagskväll så tog vi fram julpyntet. Man ska tydligen göra det på fredagen efter Thanksgiving, men Tyson var ju inte hemma då och jag visste inte var allt var så vi gjorde det på måndagen istället. Han har en jättestor plastgran som är faktiskt ganska fin. Den monteras i tre delar och når nästan ända upp till taket. Man behöver inte fundera på vad man ska ha i toppen för det får inte plats något där. Jag tror vi började kl 10 på kvällen och var väl klara strax efter midnatt. När man packat upp granen så måste man fixa till grenarna lite för de har blivit lite deformerade av att ligga på vinden i 11 månader. Så vi började på varsin sida av granen med att böja och bända så att den skulle vara mer lik en riktig gran. Insåg ganska snart att vi hade inte riktigt samma uppfattning om hur en grangren ser ut. Eller så ser en amerikansk gran annorlunda ut jämfört med en svensk gran. I mitt huvud så är en grangren(roligt ord att skriva!) platt om man tänker uppifrån och ner och så spretar den åt sidorna. Enligt Tysons bänd och böj av grenarna så spretar de åt alla håll och kanter, och det kanske är så de amerikanska granarna gör, vad vet jag. Eftersom jag ville ha en amerikansk grn i år så ändrade jag snabbt min taktik och började göra spretiga grenar. Hur som helst, i slutändan så blev den jättefin tycker jag, och en stor fördel var att ljusen satt i redan från början, annars hade vi nog fått hålla på hela natten.

Ovido - Quiz & Flashcards