Alla inlägg den 13 december 2006

Av Johanna - 13 december 2006 22:27

Hur gott är inte det här?!! Tyvärr blev de till höger lite väl gräddade, så jag vet om de är bjudbara, men man kan ju alltid göra fler. ;)

Av Johanna - 13 december 2006 21:44

Nu har jag tagit ut de försat lussekatterna ur ugnen. Och goda blev de också! Så goda att jag fick hicka(får det när jag äter för glupskt). Och syrran bakade också lussekatter ikväll. Hoppas hennes blev lika goda som mina. Men vilken tid det tar! Jag har hållt på i tre timmar nu. Och det tar väl kanske en halvtimme till innan alla är klara. Var i och för sig inte helt organiserad i början. Degspadet blev för varmt så jag var tvungen att vänta på att det skulle svalna igen. Men det var värt varenda sekund. Ha, ha!!

Av Johanna - 13 december 2006 11:11

Man blir vintertrött här också. Trodde jag skulle slippa det i år, men icke! Jag insåg i går kväll att jag har tvättbjörnsögon igen. Det är väl mildare än det är hemma i svedala, men dock så är mornarna väldigt lika. Det är mörkt och kallt när man vaknar. Eftersom jag inte har satt på värmen i huset så är det ca 18C på morgonen. Kanske inte låter så kallt, men jag har blivit tunnblodig efter all tid i värmen. Har inga större problem att gå i långärmat trots att det är 20C längre. Det är väl en av biverkningarna man får av att bo här.

Ovido - Quiz & Flashcards