Alla inlägg den 4 december 2006

Av Johanna - 4 december 2006 21:36

Har inte kännt att jag haft så mycket att berätta de senaste dagarna men nu när jag tänker efter så finns det ju en massa att säga.Om jag börjar med lördag, var på IKEA och fick tag på glögg(alkoholfri, vill gärna ha tips på vad jag kan späda med. vet inte om vodka funkar så bra) och pepparkakor och matjesill(för Marika-sillen) och vaniljsocker(för allmänt bak). Hur bra är inte det på en skala! Tror jag ska adventsfirande nån söndag, med lussekatter, glögg och pepparkakor. :)På söndag eftermiddag bestämde jag mig för att jag behövde komma ut ett tag så jag tog poden och gick på promenad. När jag kommer ner i downtown Tempe så är det massa folk. Var någon slags festival. Jag hade en sunkdag så jag ville ju helst inte bli sedd. Smutsigt hår, lite svettig och i mjukisar, så det var ju inget drömsenario, men, men, de flesta var upptagna med att titta på allt som fanns i de små tälten så jag kom undan ganska osedd i alla fall. När jag vandrade omkring bland alla människor fick jag den lysande idén att jag skulle gå på bio. Jag hade flyt och The Fountain skulle börja om tio minuter. En film jag blivit tipsad om av Martin. Gled in i salongen och det var perfekt, jag och ca fyra andra personer så det var som att vara själv. Och så kostar det bara 40 spänn. Och vilken film sen då...har aldrig sett något liknande. Det är nog mer ett konstverk än en film, man måste vara öppensinnad för att gilla detta och inte ha inställningen att man ska bli underhållen för den kräver en del av sin åskådare. Det är tre historier som berättas parallelt men de berättar samma sak fast i olika tider eller tidsrymder kanske till och med. Det handlat i princip om döden och en/tre män som har svårt att inse sin egen dödlighet, men som tvingas till att inse att alla dör, även de. Eller något i den stilen, väldigt svårt att sätta fingret på den men det är väldigt vackra bilder och tycker att man ska se den om man gillar vackra bilder för det finns det en massa.Efter bion gick jag hem igen för det var ändå snabbare än bussen, åt middag och så kokade jag mig en kopp äppelte och såg en film till på dvd. The constant gardener, handlar om vad läkemedelsföretagen sysslar med i afrika. Vet inte hur verklighetstrogen den är, men jag skulle inte bli förvånad om det är så det går till i verkligheten. Hjärtskärande men mycket bra.Och så har vi idag då, vanlig dag på jobbet, men jag, Erin och hennes pojkvän Mike gick till Oregano's och åt pizza till middag. Vi beställde en medium och det räckte och blev över på tre pers, det stod att den var för 2-3 pers. Sen så har de ju en av de godast efterrätterna jag ätit, en så kallad Pizookie(Pizza + Cookie). Det är som en paj med chokladfyllning som är varm och så lägger de vaniljglass ovanpå. Eller som en stor chocolate chip cookie som är mjuk och varm fast lite mer som en paj. Går inte att beskriva men det är sjukt gott i alla fall. Och nu när jag kom hem från denna delicata kreation, så är det en Roy Orbison konsert på tv. Än en gång så saknar jag min syster! Det är ju hon och jag i baksätet på pappas bil eller i båten när de vuxna sitter i sittbrunnen i båten bredvid och dricker vin eller kaffe eller vad det nu är som vuxna dricker. Då hade vi vår egen lilla Roy Orbison show nere i vår båt. Vet inte om det är ett minne vi delar men det är ett utav mina starkare i alla fall. Tänker alltid på henne när jag hör Roy Orbison-låtar, speciellt "Lana"(Laaa-la-la-la-lana) och "Hooblydoobly" som jag kallar den, vet inte vad den heter egentligen. Ja, jösses, men om två månader är hon här!Ja, ni ser vad mycket man gör på dagarna när man väl tänker efter!Anders och Karin, jag tänker på er och hoppas på att allt går bra. Har hört att chanserna att man blir frisk ökar om man får en kattunge. Funkar på alla sjukdomar! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards